Houdingen

De komende tijd ga ik op deze pagina verschillende houdingen uitleggen. Ik help met de basis, zodat je thuis kunt voorbereiden, herhalen of ontdekken. Heb je nog tips hoe ik deze houdingen beter kan uitleggen online? Stuur me gerust een berichtje.

Een aantal yogahoudingen die goed zijn op de dag te beginnen:
Je helpt hiermee om je lichaam te ontwaken en geeft je energie om je dag te beginnen, tevens is het een massage voor je onderrug.

Ga met opgetrokken benen op je rug liggen. Je benen iets naar je toe bewegen. Je armen over je benen slaan en zachtjes heen en weer wiegen van links naar rechts, een goede oefening voor je onderrug!

Houd je benen gebogen en leg je armen zijwaarts op schouderhoogte op de vloer. De handpalmen wijzen naar boven. Op een uitademing beweeg je zachtjes je knieën naar rechts en als je rug het hebben kan, dan kijk je naar links weg.

Op een inademing kom je weer terug naar het midden met je knieën en hoofd en op de volgende uitademing beweeg je de knieën naar links en kijk je naar rechts weg. Je hoofd blijft op de vloer liggen.

Daarna wissel je nog een keer en blijf je 3 ademhalingen zo liggen. Vervolgens nog een keer naar de andere kant met je knieën en hoofd bewegen.

Yoga-houdingen